gospodarska zona
prostorni plan
program ukupnog razvoja
kalendar dogadjanja
foto galerije
otocki list
otocko proljece
otocki virovi
suvara
spot suvara
turistička zajednica
početna
kontakt

PROJEKTU „ČITAMO MI, U OBITELJI SVI“ PRIDRUŽILA SE I OTOČKA ŠKOLSKA KNJIŽNICA
Četvrtak, 23.02.2012.

Školska se knjižnica otočke osnovne škole pridružila projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“ Hrvatske mreže školskih knjižničara te je zajedno s oko 150 drugih školskih knjižnica RH započela putovanje knjižnične naprtnjače. Naime, istraživanja su pokazala kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu naglo opada zanimanje za čitanje, a kako je čitanje jedan od glavnih preduvjeta za uspjeh u školi, osmišljen je taj zanimljivi projekt poticanja čitanja u kojem sudjeluju učenici, njihovi roditelji i drugi članovi obitelji, razrednik i školski knjižničar. Projekt je u otočkoj osnovnoj školi i ovaj put potaknula vrijedna knjižničarka Antonela Jelić. U toj se „putujućoj“ naprtnjači nalazi osam zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su za djecu, neke za roditelje, a neke su primjerene i jednima i drugima. To upućuje i na to da se u školskim knjižnicama ne nalaze samo knjige koje djeca moraju pročitati kao obaveznu lektiru, već se tu nalaze i knjige iz različitih područja, a učenici sami trebaju razvijati vještine snalaženja i pronalaska onoga prema čemu otkrivaju svoje sklonosti i zanimanja. Svakog petka jedno dijete dobije naprtnjaču s knjigama, a iduće ju srijede vraća u školu i sam izabire u čiju će obitelj naprtnjača dalje ići. Ekipa Otočkoga lista posjetila je jednu takvu razmjenu u trećem razredu koji vodi učiteljica Anica Valenćik. Gabrijela Abramac knjižničnu je naprtnjaču predala Lauri Drnasin, a da je uzbuđenje djece zbog tog zanimljivog projekta stvarno veliko, dokazali su i njihovi komentari. Djeca su prepričavala koje su knjige čitale mame, a koje tate. Prepričavali su i vlastite utiske na sve ono što su pročitali, kako su proširili vlastite spoznaje, na što su se nasmijali. Neki učenici u svojim obiteljima imaju braću i sestre koji još uvijek ne znaju čitati pa su onda oni preuzeli ulogu čitača i upoznavatelja mlađih sa svim onim što se nalazi u sadržaju knjiga u knjižničnoj naprtnjači. Želja za „posjedovanjem“ knjižnične naprtnjače pokazala se iznimno velikom i svi ju žele imati što prije, što je izazvalo i mali sukob između djevojčica i dječaka jer su djevojčice odlučile prve čitati sve knjige, no učiteljica Anica spasila je stvar. U razredu postoji i knjiga dojmova u koju učenici upisuju sve utiske o pročitanim djelima, a na kraju će projekta najbolji komentari biti i objavljeni.
Čitanje je iznimno važno od najranije dobi djeteta jer se tako lakše usvajaju tehnike čitanja, obogaćuje se rječnik djeteta i razvija se njihova mašta. Ono što je posebno važno u čitanju djetetu svakako je uspostavljanje tople osjećajne veze. Projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ potiče djecu da shvate kako se čitanjem može dobiti pregršt korisnih stvari i da je to zanimljivo i važno, a to im moraju prenijeti upravo roditelji i učitelji. Neka ova zanimljiva priča iz školske knjižnice naše osnovne škole bude poticaj svim roditeljima da svakodnevno odaberu trenutke za čitanje svojim najmlađim, ali i za strpljivo slušanje. Neka to zamjene za one sate provedene pred televizorima jer će tako sačuvati dječju znatiželju, ali i potaknuti djecu na razvijanje čitateljskih sposobnosti koje će im dugotrajno donijeti sjajne rezultate.




Povratak na prethodnu stranicu